First In Flight (Eerste Indruk)

👤Aantal spelers: 1 tot 4 spelers
🕰️Speelduur: gemiddeld, 45 - 75 min.
📦Uitgever: Happy Meeple Games
🧩Categorie: Deck Building, Push-your-luck
🌈Thema: Luchtvaart

First in Flight is een deck builder met de nadruk op push-your-luck; stel je deck samen en probeer niet neer te storten. De laatste ronde wordt ingeluid zodra één van de spelers een vlucht heeft gemaakt met een afstand van 40 of langer. Daarna mag iedere speler nog eenmaal proberen zo ver mogelijk te vliegen! Wie de grootste afstand aflegt, wint uiteraard het spel.

Iedere speler begint met een basis deck kaarten. Je kunt jouw deck uitbreiden door upgrades te kopen of door bepaalde effecten van andere kaarten. Om je vlucht verder te ondersteunen kun je vriendenkaarten, ontwikkelingskaarten of vaardigheden kopen. Jouw deck bevat vanaf het begin sowieso vier kaarten met een negatief effect. Draai je tijdens je vlucht 4 (of meer als je deze in de loop van het spel hebt toegevoegd aan je deck) van deze kaarten om, dan gaat het helemaal mis en stort je neer. Hier komt dus het push-your-luck element naar voren: draai je nog een kaart om met het risico dat je neer zal storten?
Door middel van jouw piloot-meeple te bewegen over het speelbord, kies je welke actie je in jouw beurt wil uitvoeren. Je mag zoveel vakjes verplaatsen als je wilt om op het juiste actieveld uit te komen. Maar wanneer je het bord rond bent, is jouw tijd op en kun je deze ronde geen acties meer uitvoeren.

Ik vind First in Flight een groot succes: push-your-luck en deckbuilding vallen bij mij sowieso goed in de smaak en beide spelelementen zijn hier top! Het thema is ook erg leuk en komt zeker terug naar voren in de gameplay. De manier waarop je jouw acties kiest is vernieuwend en voegt een interessante laag aan het spel toe. De regels zijn vrij simpel en de effecten van de kaarten zijn duidelijk. Een tof, gebalanceerd spel om met jouw spellengroep regelmatig te spelen! Bij mij direct toegevoegd aan de lijst met favorieten 🔥

Eerste Indruk Score: ⭐⭐⭐⭐⭐

Bekijk de Unboxing Video
➡️